El PI-PROPOSTA PER LES ILLES BALEARS s’abstén als pressuposts de l’any 2025 del Consell de Mallorca després de pactar, amb el Partit Popular, 17 mesures de caràcter social, cutlural i millora d’infraestructures de l’illa. Antoni Salas ha assegurat que “dins l’ADN d’El Pi hi ha la cercat de l’equilibri i l’esperit constructiu. El diàleg i la voluntat d’arribar a acords són fonamentals”.
“Cadascú fa sa política que vol i al Pi sempre ens ha agradat fer una oposició constructiva, mai ens ha agradat el no perquè no”, explica el conseller. “Per això, miram de quedar-nos amb el que ens agrada i miram d’aportar propostes. En total, hem presentat 46 esmenes que sumen més de 30 milions d’euros, de les quals ens n’han aprovat 16, que sumen un total de prop de 8 milions d’euros”, ha explicat Salas. “Partides en Cultura, Benestar Social i Infraestructures”.
E Cultura i Patrimoni, hi haurà una línia per restaurar gegants i caparrots, línies per publicacions sobre Santa Catalina Tomàs, la millora a la col·laboració amb l’Estudi General Lul·lià o amb Es Baluard. A més, el conseller ha destacat una línia de 150.000 € per ampliar sa restauració de Sa Torre Picada o una partida per a dur en exposició temporal dels Caps de Bous de Costitx.
Per altra banda, El Pi ha demanat que el Consell es faci càrrec de totes les residències municipals, però en vista que la institució no les pot assumir, la formació ha aconseguit crear una línia d’un milió d’euros per contribuir a les despeses de les residències municipals que encara no ha recepcionat el Consell de Mallorca.
I per acabar, El Pi també ha aconseguit que els pressuposts incloguin més seguretat a les carreteres, incloent-hi partides per projectar o per executar millores com en la carretera de Portocolom, la de Petra a Santa margalida, l’entrada d’Ariany, davant el Cementeri de Santa Margalida o en la carretera de Sencelles a Costitx.
A més, també han introduït partides per a la construcció de quatre rotondes als encreuaments de Maria de la Salut a la carretera de Santa Margalida, al polígon de Can Picafort de la carretera d’Artà a Alcúdia, a l’entrada de Sa Coma i l’entrada de Son Moro a Bonavista (Sant Llorenç).
“Aquests són els resultats de creure en una política consens, de col·laboració, de fer una oposició constructiva, governi qui governi, pel bé de la nostra ciutadania”.
Partides propossades per El Pi i aprovades als pressuposts del Consell de Mallorca:
- Subvenció per a la restauració de gegants i caparrots. (150.000 euros) CULTURA
- Subvenció per al llibre en commemoració dels 450 anys del trànsit de Sor Catalina Tomas. (25.000 euros) CULTURA
- Subvenció nominativa a l’Estudi General Lul·lià (10.000 euros) CULTURA
- Subvenció del conveni amb el Baluard. (30.000 euros) CULTURA
- Subvenció ajuntament artesania (40.000 euros) CULTURA
- Exposició dels Caps de Bous de Costitx (40.000 euros) CULTURA COSTITX
- Obres de reposició de la Torre Picada de Sóller (150.000 euros) CULTURA SÓLLER
- Subvenció inversió en residències (1 milió d’euros) SERVEIS SOCIALS MURO, ARTÀ.
- Condicionament de l’entrada d’Ariany per la MA-3341 (1 MILIÓ 200 mil euros) CARRETERES ARIANY.
- 10) Ampliació de la carretera MA-3241 (1 milió 200 mil euros) CARRETERES COSTITX. (Es creuers-Costitx)
- 11) Ampliació de la carretera MA-3121 (100.000 euros) CARRETERA COSTITX-SENCELLES.
- 12) Reasfaltat carretera Portocolom (1 milió d’euros). CARRETERA PORTOCOLOM.
- 13) Rehabilitació, milloria de ferm de la carretera Santa Margalida-Manacor. (100.000 euros). CARRETERA SANTA MARGALIDA, MARIA, ARIANY, PETRA, MANACOR.
- 14) Rotonda on es creuen la MA-3340 amb la MA-3520 (Santa Margalida-Petra i Maria) (800.000 euros). CARRETERA MARIA DE LA SALUT.
- 15) Rotonda carretera Artà-Alcúdia al final del polígon de Can Picafor. (800.000 euros) CARRETERES SANTA MARGALIDA.
- 16) Desdoblament carretera MA-3401 (tram que passa pel cementeri de Santa Margalida) (500.000 euros) CARRETERES SANTA MARGALIDA
- 17) Rotonda d’entrada de Sa Coma a s’Illot a Sant Llorenç (1 milió 600 mil euros). CARRETERES SANT LLORENÇ.
