Història i Congressos

NOV 2012

Acta fundacional

S'atorgà davant notari l'acta fundacional d'EL PI-PROPOSTA PER LES ILLES BALEARS, nascut de la confluència de la Lliga Regionalista de les Illes Balears, Convergència per les Illes, Nou Partit d'Eivissa i Unió Menorquina. Després es varen afegir diversos partits d'àmbit municipal.

MARÇ 2013

Congrés Fundacional.

Se celebrà el Congrés Constituent d'El Pi, on prop de 700 afiliats estaven cridats a votar en llistes obertes els 28 representants de la nova Executiva: 14 de Mallorca, 7 de Menorca i 7 d'Eivissa.

D'aquella votació, fou elegit el primer president de la formació, Jaume Font. Així mateix, Josep Melià i Antoni Pastor varen ser escollits vicepresidents per Mallorca; Xicu Torres, vicepresident per Eivissa i Fèlix Ripoll, vicepresident per Menorca; essent el secretaria general Antoni Amengual.

NOV 2014

Congrés de Mallorca.

Després del Congrés Constituent d'El Pi, es va fer el primer Congrés de Mallorca on es varen elegir els càrrecs de l'executiva de l'illa. De fet, foren elegides les mateixes persones que al balear per no encavalcar càrrecs.

D'aquesta manera, Jaume Font es va proclamar president d'El Pi Mallorca, Josep Melià i Antoni Pastor vicepresidents i Antoni Amengual Secretari General de la formació.

MAIG 2015

Eleccions autonòmiques 2015.

El Pi va aconseguir representació amb tres diputats al Parlament de les Illes Balears, per a l'illa de Mallorca. També s'assolí l'objectiu d'aconseguir representació al Consell Insular de Mallorca amb tres consellers electes més. I en l'àmbit municipal, El Pi obtingué representació a trenta municipis de Mallorca i també a Sant Antoni, a Eivissa, i a Es Castell i Sant Lluís, Menorca; prop d'un centenar de regidors i regidores.

DES 2015

Eleccions estatals 2015

El Pi es presenta per primera vegada a les eleccions generals amb Jaume Font al capdavant. Font i el seu equip, amb representants de Mallorca, Menorca i Eivissa, no va obtenir representació a la cambra baixa, però va obtenir quasi 13.000 vots.

MAIG 2017

II Congrés Balear

Se celebrà el II Congrés Balear de la formació, on prop de 900 afiliats estaven cridats a votar en llistes obertes els 28 representants de la nova Executiva: 14 de Mallorca, 7 de Menorca i 7 d'Eivissa.

D'aquella votació, fou reelegit president de la formació, Jaume Font. En quan a les vicepresidències Xisca Mora fou elegida per Mallorca, Joan Torres per Eivissa i Joan Forcada per Menorca; essent triat secretari general Josep Melià. També es va fer el II Congrés de Mallorca, i es ratificaren els mateixos càrrecs.

JUL 2017

III Congrés Balear

El juliol del mateix any es va convacar d’urgència el III Congrés Balear per fer un canvi estatutari. La jornada és va celebrar a la seu del partit i els càrrecs no es varen modificar. També es va fer el III Congrés de Mallorca i es modificaren els estatuts pertinents.

ABR 2019

Eleccions estatals 2019

Joan Miralles va ser el candidat d'El Pi-Proposta per les Illes al Congrés dels Diputats, tot i que no va obtenir representació a la cambra baixa. Tot i això, es va envoltar d'un grup de persones de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera que aconseguiren quasi 12.000 vots. Per la seva part, Rafel Ballester i Joana Manera, foren els candidats al Senat per Mallorca d'El Pi, que també quedaren sense representació.

MAIG 2019

Eleccions autonòmiques

La formació va revalidar els resultats i va tornar a aconseguir tres diputats al Parlament de les Illes Balears per l'illa de Mallorca i 3 consellers al Consell Insular de Mallorca. En ambdues administracions continuà a l'oposició. En l'àmbit municipal va assolir representació a 29 municipis de Mallorca i revalidar les representacions a Menorca i Eivissa.

MAIG 2019

Eleccions europees

El Pi-Proposta per les Illes es va presentar amb una candidatura conjunta amb PNB i Colación Canaria, entre d'altres, a les eleccions europees. Maria del Mar Llaneres va ser la número 5 de la llista i va obtenir més de 15.000 vots a les Balears. La coalició va obtenir una eurodiputada, Izaskun Bilbao del PNB.

JUNY 2020

IV Congrés Balear

Se celebrà el IV Congrés Balear de la formació, on prop de 800 afiliats estaven cridats a votar en llistes obertes els 28 representants de la nova Executiva: 14 de Mallorca, 7 de Menorca i 7 d'Eivissa.

D'aquella votació, fou elegit nou president de la formació, Antoni Amengual. Quant a les vicepresidències Lina Pons i Antoni Salas foren elegits per Mallorca, Joan Torres per Eivissa i Jose Cantallops per Menorca; essent triat secretari general de la formació Tolo Gili.

SET 2021

IV Congrés de Mallorca

Es va celebrar a Porreres el IV Congrés de Mallorca, on prop de 400 afiliats estaven cridats a votar en llistes obertes l'executiva de Mallorca formada per 30 membres. De la votació, que per primera vegada es va celebrar de manera telemàtica i presencial, l'artenenc Tolo Gili va ser elegit president de la formació a Mallorca. Acompanyat en les vicepresidències per Xisca Mora i Jaume Monserrat.

SET 2021

V Congrés Balear

Es va dur a terme a Campanet el V Congrés Balear de la formació, on al voltant de 600 afiliats estaven cridats a votar els 28 representants de la nova Executiva: 14 de Mallorca, 7 de Menorca i 7 d'Eivissa. Per primera vegada en el partit es van presentar dues candidatures, una encapçalada pel president de la formació a Eivissa, Toni Roldán, i l'altre liderada per Tolo Gili.

D'aquella votació, va ser elegit president Tolo Gili amb el 56,71% dels vots, mentre que Toni Roldán, va obtenir el 43,29%. Quant a les vicepresidències Xisca Mora i Jaume Monserrat van ser triats per Mallorca, Lucía Ribas per a Eivissa i Toni Bosch per a Menorca.

OCT 2022

VI Congrés Balear

Tolo Gili revalida el títol de president d'El Pi-Proposta per les Illes amb el 97% dels vots del VI Congrés Balear i el V de Mallorca. Es va dur a terme a l'Hotel Hipotels Platja de Palma, i es varen elegir els representants de l'executiva balear, la de Mallorca i del Consell General de Mallorca.

Gili encapçala un equip format per Xisca Mora i Jaume Monserrat com a vicepresidents per Mallorca, Lucía Ribas per Eivissa i Antoni Bosch per Menorca. L'equip el tanquen Magdalena Vives, com a tresorera, i Rafel Ballester, com a coordinador general.