El Pi-Proposta per les Illes Balears presenta una moció en el pròxim plenari del Consell de Mallorca perquè la institució insular compri les finques i les antigues cases de Sa Costera, situades al municipi d’Escorca, al cor de la Serra de Tramuntana.
Aquest espai emblemàtic comprèn quatre propietats diferents: l’antiga Font des Verger (coneguda com a Font de Sa Costera, amb les instal·lacions de l’antiga central elèctrica), les antigues cases de Sa Costera i dues finques més. “Aquestes propietats, que ocupen un lloc estratègic entre Sa Font, Cala Tuent i el Port de Sóller, constitueixen una de les zones amb més alt valor natural i paisatgístic de la Tramuntana”, explica el conseller Antoni Salas, “a més de tenir gran interès ornitològic i de recerca”.
“Sabem que algunes d’aquestes finques estan a la venda i això suposa una oportunitat única per incorporar-les al patrimoni públic”, explica Salas. Amb aquesta iniciativa, es vol garantir la protecció i conservació d’aquests espais, així com fomentar-ne l’ús públic responsable, ja sigui com a refugi, centre de recerca o espai d’interpretació de la natura de la Serra de Tramuntana.
“S’imaginen quin espai natural tendrien els mallorquins i mallorquines si el Consell adquirís aquestes finques? Quin us podrien donar-los? Tota la ciutadania podria gaudir-ne”, destaca el portaveu. “Aquesta és una oportunitat única per garantir la protecció d’un espai clau de la nostra Serra i posar-lo a l’abast de tots els mallorquins, amb usos sostenibles que respectin el seu valor patrimonial i natural i evitar-ne la degradació”, insisteix.
Aquesta proposta reforça el compromís d’El Pi amb la preservació del patrimoni natural de Mallorca i la cerca d’oportunitats que permetin millorar la qualitat de vida dels habitants de l’illa mitjançant la conservació i l’apreciació del seu entorn natural.
