
El PI-PROPOSTA PER LES ILLES BALEARS i CONSTRUÏM, l’Associació d’Indústries Fabricants de Materials de Construcció de Balears s’han reunit per abordar les mancances en innovació que hi ha a les Illes Balears. Per aquest motiu la formació ha presentat una moció al Consell de Mallorca que insta a establir una línia específica d’ajuts en innovació per a les petites i mitjanes empreses.
Així ho ha explicat Xisca Mora, la portaveu d’El Pi al Consell de Mallorca. “L’impuls de la petita i mitjana empresa és un tema cabdal per El Pi. I ara ho és més que mai quan les noves tecnologies, els nous sistemes de producció, la sostenibilitat i la circularitat estan a l’ordre del dia de l’activitat empresarial. Són moltes les empreses de la nostra illa que serien capdavanteres en innovació amb una mica de suport institucional”.
Segons el president de Construïm, Toni Garí, les petites empreses que volen innovar han de recórrer al CDTI, “un organisme estatal on hi ha molta burocràcia i que està pensat per a les grans corporacions. Les nostres Pimes necessiten agilitat i suport per poder accedir a aquestes ajudes”.
En aquest mateix, sentit Mora ha criticat que la direcció general d’innovació del Govern de les Illes Balears no ha tret cap tipus de línia per les PIMES, sinó que “només ha tret línies pels cinc clústers que hi ha a Balears, deixant fora a tota una sèrie d’empreses que no hi poden accedir perquè no hi estan integrades”.
Amb tot, la formació ha demanat al Govern que unifiqui en una sola Direcció General les polítiques d’innovació per aglutinar tota la informació i ser més eficients. “Xerram molt de diversificació, canviar el model..i precisament la petita i mitjana empresa necessita eines i finançament per innovar”, ha conclòs Tolo Gili, el president d’El Pi.