El Pi-Proposta per les Illes Balears celebra que el Parlament hagi aprovat iniciar la tramitació d’una llei per a la cogestió aeroportuària, una reivindicació històrica de la formació regionalista. El partit considera que es tracta d’un primer pas molt important per tal que les Illes Balears puguin decidir sobre una infraestructura clau per al seu futur econòmic i social.
Tot i això, El Pi denuncia la incoherència del Partit Popular, que ha donat suport a la iniciativa després d’anys votant en contra de totes les propostes en aquest sentit, tant al Parlament com al Consell de Mallorca.
El Secretari General d’El Pi, Joan Miralles, ha estat clar: “Avui hem de dir que estam satisfets, perquè la cogestió aeroportuària comença a caminar. Però també hem de recordar que El Pi ha estat l’únic partit que sempre ha defensat aquesta demanda, mentre PP i PSOE l’han bloquejada una vegada i una altra”.
Miralles ha afegit que “és molt fàcil sumar-se ara a una reivindicació quan s’ha estat votant-hi en contra durant anys. Nosaltres hem estat coherents i valents. Per això, avui també és una victòria política per a El Pi i per a tota la gent que creu en més autogovern i en més capacitat de decisió des de les Illes”.
El Pi insisteix que la cogestió aeroportuària no és només una qüestió de gestió econòmica, sinó també de dignitat política. “Els aeroports són la nostra porta d’entrada i de sortida, i han de poder ser gestionats també des d’aquí. No podem continuar depenent de Madrid ni dels interessos d’AENA”, ha remarcat Miralles.
Finalment, El Pi anima la resta de forces a mantenir aquest consens i exigeix que la tramitació no s’aturi fins a convertir-se en una realitat efectiva: “El camí ja està encetat. Ara toca ser valents i complir amb Balears”, ha conclòs Miralles.
