
El PI-PROPOSTA PER LES ILLES BALEARS i COALICION CANARIA han destacat la necessitat que totes les illes dels arxipèlags “han de créixer per igual”. Així ho ha assegurat Jose Miguel Barragan, portaveu parlamentari de Coalición Canaria a Canàries, ha fet una xerrada amb simpatitzants d’El Pi a Menorca a l’auditori de Ferreries.
“Cada illa és diferent i actua de manera independent dia a dia, l’únic que compartim són els projectes que tenen relació amb l’arxipèlag”, ha explicat Barragan durant la jornada. “No han d’existir les illes capitalines ni les illes menors”, ha explicat el líder canari. Una filosofia que El Pi intenta impulsar dins el seu projecte polític a les Balears. “Hem de rompre amb aquesta percepció que Mallorca ha de dirigir la resta de les illes”, ha assegurat Tolo Gili, president d’El PI, també present a jornada.
Gili ha recordat que “és gràcies a Coalición Canaria que les Balears disfruten del descompte de resident del 75% o la gratuïtat del transport públic”. “És important que els partits regionalistes estiguin a Madrid per aconseguir coses pels seus arxipèlags. El Pi o Coalición Canaria són clau per als interessos dels illencs”, ha assegurat Barragan. “Necessitam gent de les illes que defensi els interessos locals” ha sentenciat.
Gili i Barragan, han estat acompanyats pels presidents d’El Pi Eivissa i Menorca, Lucia Ribas i Antoni Bosch respectivament.